Kisah aku, kau, dia dan mereka

Dalam menjalani kehidupan seharian, pelbagai cabaran dan rintangan ditempuhi. Suka dan duka adalah penambah perisa dalam pengalaman itu. Apa yang aku tulis di sini adalah melalui pengalaman atau pengamatan aku dalan sesuatu hal samada yang ku tempuhi sendiri ataupun melalui pembacaan atau pengalaman insan yang sudi berkongsi cerita dengan aku.

Buat perempuan mahupun lelaki, kita semua punya kelemahan, kekuatan dan keistimewaan tersendiri. Namun begitu setiap kelemahan yang muncul seringkali amat jelas dimata orang. Justeru itu kita tidak perlu lekas melenting andai di tegur kelemahan itu sebaliknya terimalah kritikan atau teguran itu satu panduan untuk kita terus memperbaiki diri sendiri...

Semoga kita sentiasa bermuhasabah diri sendiri untuk menjadi insan yang terbaik kepada semua...

Saturday 30 April 2011

Azam baru

Dah lebih setahun since aku last serious in exercising
semua sebab kawan-kawan yang hangat-hangat tahi ayam bila ada aerobics atau dance class
so aku yang tak ada sparring team pun jadi lemau juga
lately aku sering kena hypertension
dan for the past week BP aku memang at the high side
too risky for me
so bila aku fikir balik one of the reason ialah exercise kurang
so start semalam aku dah mula balik
first a half hour badminton game ngan anak aku
hari ni aku p jogging ...more of walking than jog around taman tasik darulaman
with Hafiz doing his dash...he he he budak-budak...
then a half hour of low impact aerobic yg aku buat sendirian
he he he...orang2 sekitar tasik tengok aku semacam je
middle age lady beraerobic sensorang
tapi ada aku kesah???
yang penting aku buat exercise
and yes! I feel very fresh and light headed..
so  from today onwards I'll keep on doing any exercise yang aku rasa senang dan praktikal
nak buat high impact kesan sprain masa main netball last March masih terasa :(
and I'm telling myself now.....
I'll keep on exercising no matter what..
thanks to my kids for their support!
Korang macam mana?

3 comments:

  1. nak tunggu ada kawan susah bab2 exercise ni. plug biasa buat sendiri2 jer exercise. dan kalau main game pun, carik yg blh gi sorang2 cam swimming ke. Sbb kalau harap ada teman, mmg susah aaa..

    tp make sure tempat2 yg nak pi tu, ada ramai org. sbb kita kan pi sorang2 nanti apa2 jadi, at least ada org leh tlg.

    selamat berexercise kak

    ReplyDelete
  2. Thanks Plug
    ari ni manage to do 1hr aerobics..best
    now I have my own music collection for aerobics
    so just put on the mp3 and GO!

    ReplyDelete
  3. buat exercise ramai2 tu best..x terasa penat, tapi kalau bergantung sangat kat kawan2 karang takut x jalan plak..

    wata now skipping je..
    kalau ramai2 tu ade lah join futsal,

    ReplyDelete