Kisah aku, kau, dia dan mereka

Dalam menjalani kehidupan seharian, pelbagai cabaran dan rintangan ditempuhi. Suka dan duka adalah penambah perisa dalam pengalaman itu. Apa yang aku tulis di sini adalah melalui pengalaman atau pengamatan aku dalan sesuatu hal samada yang ku tempuhi sendiri ataupun melalui pembacaan atau pengalaman insan yang sudi berkongsi cerita dengan aku.

Buat perempuan mahupun lelaki, kita semua punya kelemahan, kekuatan dan keistimewaan tersendiri. Namun begitu setiap kelemahan yang muncul seringkali amat jelas dimata orang. Justeru itu kita tidak perlu lekas melenting andai di tegur kelemahan itu sebaliknya terimalah kritikan atau teguran itu satu panduan untuk kita terus memperbaiki diri sendiri...

Semoga kita sentiasa bermuhasabah diri sendiri untuk menjadi insan yang terbaik kepada semua...

Tuesday 22 March 2011

Mulanya di sini...

Segalanya bermula disini...
aku terbaca artikel tentang seorang suami diserang isteri dengan golok dalam Kosmo!
Dalam hati terus terdetik aduhai suami
patutla kena serang..dah 3 bulan hang tak balik jenguk isteri
dapat pucuk muda terus lupa yang tua
alasan keluarga isteri marah sebab kamu dah kawin baru
dan diugut keluarga isteri sebab tu tak balik
isk...memang aku tak leh terima
habis dia ingat orang akan suka perbuatan begitu
kerja pun tak seberapa..
nak bela isteri seorang tak mampu buat perangai lagi
aku pun tak tahu nak kata apa lagi
korang yang membaca bolehla fikir sendiri...

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2011&dt=0322&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_10.htm

Isteri serang suami guna golok


MANGSA diiringi isteri keduanya menunjukkan laporan polis berhubung serangan isteri pertamanya di Kota Bharu semalam.


KOTA BHARU - Akibat cemburu dan tertekan, seorang 'juara' dikir barat cedera ringan selepas didakwa diserang isteri pertamanya dengan menggunakan sebilah golok dalam kejadian di rumah isteri keduanya di Kampung Pasir Tok Kambing, dekat sini pagi semalam.
Dalam kejadian kira-kira pukul 8 pagi itu, mangsa yang berusia 29 tahun, hanya mengalami calar pada lengan dan dahi selepas bergelut dengan isteri pertamanya yang berusia 31 tahun.
Mangsa yang enggan namanya disiarkan berkata, kejadian berlaku selepas isteri pertamanya dikatakan datang ke rumah keluarga isteri kedua dengan menaiki sebuah kereta sambil membawa sebilah golok
Cerita mangsa, selepas menyedari dia berada di dalam rumah, isteri pertamanya terus masuk kedalam rumah selepas menendang pintu hadapan.
"Dengan tiba-tiba, isteri pertama saya menyerang dan cuba menetak saya dengan sebilah golok tetapi saya sempat menghalangnya dengan tangannya sebelum merampas parang trsebut."
"Pergelutan itu berlaku hampir 15 minit sebelum dileraikan oleh ahli keluarga isteri kedua saya yang bergegas masuk ke rumah selepas terdengar bunyi bising," dakwanya lagi ketika ditemui di Mahkamah Syariah dekat sini selepas memfailkan cerai terhadap isteri pertamanya semalam.
Tambahnya, isteri pertamanya marah kerana dia tidak pulang ke rumahnya sejak tiga bulan lalu selepas mengahwini isteri keduanya.
Menurutnya, dia sekarang sedang bekerja di sebuah kilang di Kuala Lumpur dan tinggal bersama isteri keduanya yang berusia 19 tahun yang dikahwininya sejak Januari lalu.
"Saya tidak balik ke rumah kerana semua ahli keluarga termasuk ibu merntua isteri pertama tidak suka dengan saya sejak megahwini anaknya dan pernah mengugut untuk mencederakan saya jika saya pulang ke rumah.
"Keadaan ini berlaku apabila saya merupakan seorang pendikir dengan pendapatan tidak seberapa dan isteri pertama saya juga seorang yang sangat cemburu serta pemarah," dakwanya.

No comments:

Post a Comment