Kisah aku, kau, dia dan mereka

Dalam menjalani kehidupan seharian, pelbagai cabaran dan rintangan ditempuhi. Suka dan duka adalah penambah perisa dalam pengalaman itu. Apa yang aku tulis di sini adalah melalui pengalaman atau pengamatan aku dalan sesuatu hal samada yang ku tempuhi sendiri ataupun melalui pembacaan atau pengalaman insan yang sudi berkongsi cerita dengan aku.

Buat perempuan mahupun lelaki, kita semua punya kelemahan, kekuatan dan keistimewaan tersendiri. Namun begitu setiap kelemahan yang muncul seringkali amat jelas dimata orang. Justeru itu kita tidak perlu lekas melenting andai di tegur kelemahan itu sebaliknya terimalah kritikan atau teguran itu satu panduan untuk kita terus memperbaiki diri sendiri...

Semoga kita sentiasa bermuhasabah diri sendiri untuk menjadi insan yang terbaik kepada semua...

Wednesday 23 March 2011

Alahai Perempuan....

Semalam aku berbicara tentang kedunguan seorang lelaki kerana kealpaan atas tanggungjawab sebagai seorang suami. Hari ini bila buka akhbar Kosmo dan Metro nah keluar pula tentang kelemahan seorang perempuan hanya kerana satu perasaan yang dinamakan CINTA...

Kerana cinta sanggup 'menderma' RM300,000 kepada lelaki yang dicintai...Mungkin sebab dah lanjut usia menjadikan insan itu begitu 'desperate' untuk mendapatkan seorang suami. Agaknya betul apa orang kata cinta orang tua lebih hebat penangannya dari orang muda. Bila dah mabuk cinta hati jadi buta, akal jadi buntu hanya kerana perasaan yang dibuai rasa kasih dan sayang yang begitu romantik dari sang lelaki yang sememangnya tahu kelemahan insan sebegini.

Dengan jawatan sebagai kerani, di goda oleh lelaki dari luar negara yang sering dikatakan pandai mengambil hati wanita, sanggup mengeringkan tabungan dan menambah dengan bebanan hutang untuk diberikan kepada kekasih hati yang jauh dimata RM300,000! Hebat!

No comments:

Post a Comment