Kisah aku, kau, dia dan mereka

Dalam menjalani kehidupan seharian, pelbagai cabaran dan rintangan ditempuhi. Suka dan duka adalah penambah perisa dalam pengalaman itu. Apa yang aku tulis di sini adalah melalui pengalaman atau pengamatan aku dalan sesuatu hal samada yang ku tempuhi sendiri ataupun melalui pembacaan atau pengalaman insan yang sudi berkongsi cerita dengan aku.

Buat perempuan mahupun lelaki, kita semua punya kelemahan, kekuatan dan keistimewaan tersendiri. Namun begitu setiap kelemahan yang muncul seringkali amat jelas dimata orang. Justeru itu kita tidak perlu lekas melenting andai di tegur kelemahan itu sebaliknya terimalah kritikan atau teguran itu satu panduan untuk kita terus memperbaiki diri sendiri...

Semoga kita sentiasa bermuhasabah diri sendiri untuk menjadi insan yang terbaik kepada semua...

Friday 24 October 2014

PULUT OH PULUT

Hidangan pulut sememang cukup sinonim dengan masyarakat Thailand
Dan bagi masyarakat melayu terutama disebelah utara semenanjung ianya juga cukup popular mungkin kerana pengaruh dari negara jiran.

Bagi aku, pulut bukanlah sesuatu yang aku gemarkan terutamanya pulut tanak.
Mungkin sebab teksturnya yang walaupun melekit tapi seperti nasi yang tidak dimasak sempurna.
Aku suka pulut lemak seperti Pulut Kuning, Pulut Sambal mahupun Ketupat Palas.

Namun begitu suami dan anak-anak memang sukakan pulut mungkin kerana mempunyai darah keturunan Thailand kot.... ;)

Cuti Deepavali yang lepas pulut menjadi menu utama kami sekeluarga
Bermula dengan bonda yang tiba-tiba nak makan Ketupat Palas...



Pastu anak-anak pula yang ternampak ayam dalam peti sejuk rekues nak makan pulut ayam...
Apalagi mulalah maknya menggodek pakcik google cari resepi dan inilah hasilnya....



 Sekilo pulut tanak dengan 15 ketul paha ayam goreng berempah habis untuk hari tu.....


Tengok tu berselera dia makan pinggan yang ketiga dia....

No comments:

Post a Comment